• Gratis paketinslagning
  • Trygga & spårbara leveranser
  • Kostnadsfria byten

3 FÖR 2 - ALLA BERLOCKER FRÅN THOMAS SABO

KUNDSERVICE

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss om det är något du undrar över.
Använd chatten nere i höger hörn eller maila till [email protected]
Du når oss även via telefon: 0155 21 80 05.

Öppettider för chatt & telefon:

Mån-Fre: 09.00-17.00
Lördag: 11.00-15.00

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får.

Vanliga frågor

  • Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

    Normalt skickas din order samma dag som du lägger din order. Leveranstiden är då ca. 1-2 vardagar. Notera dock att undantag förekommer för vissa varor samt för beställningsvaror. Var därför uppmärksam på vilken leveranstid som anges vid den specifika produkt du valt att köpa.

  • Kan jag få paketinslagning?

    Vi erbjuder gratis praketinslagning på alla beställningar.
    Om du önskar paketinslagning ber vi dig notera detta i kassan innan du slutför ditt köp.

  • Hur gör jag en retur?

    Notera att du endast kan genomföra en retur hos oss om du gjort en beställning på Nordic Spectra.

    Så här gör du en retur:

    Skicka ett mejl till [email protected] med ditt ordernummer i ämnesraden.
    Inom 24 timmar återkommer vi med fraktsedel.

    Vi hanterar din retur så fort paketet kommer fram till oss, du får då en bekräftelse via mail.
    Om returen är godkänd betalar vi tillbaka summan för din beställning via Klarna.

    Återbetalning sker med samma betalningssätt som du använde vid köpet.
    (Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst om du har fler frågor kring din återbetalning).

    Erlagd fraktkostnad för ordrar under 400 kronor återbetalas ej vid retur.

    Läs mer om byte och retur här.

  • Hur gör jag ett byte?

    Att göra ett byte är kostnadsfritt. 

    Så här gör du ett byte: 

    1. Skicka ett mejl till [email protected] med ditt ordernummer i ämnesraden. Inom 24 timmar återkommer vi med fraktsedel.
    2. Vi hanterar ditt byte så fort paketet kommer fram till oss. När vi har behandlat ditt byte får du en bekräftelse via mail med ytterligare information kring bytet.
  • Garanti

    Nordic Spectra (Guveau AB) följer de regler för garantier och reklamationer som finns att läsa om i konsumentköplagen.

    • För klockor gäller 2 års garanti på urverket.
    • Produktgaranti gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.
    • Produktgaranti gäller inte vid skada orsakad av olyckor, slitage eller oaktsamhet.
    • Vid åberopande av garanti måste kund alltid kunna visa upp kvitto/faktura/följesedel.

    Om du har ett ärende gällande produktgaranti är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
    eller 0155 – 21 80 05.

  • Transportskada

    Om varan blir skadad eller kommer bort under transporten från Nordic Spectra till kund är Nordic Spectra betalningsansvarig. Om varan blir skadad eller kommer bort när du använder vår retursedel för att skicka tillbaka till vara till Nordic Spectra (Guveau AB) är Nordic Spectra betalningsansvarig vid uppvisande av inlämningskvitto.

    Om du ser att försändelsen är transportskadad då du hämtar ut den skall du omedelbart, på plats vid postombud, reklamera detta till Postnord.

  • Reklamation

    Om du vill reklamera en felaktig eller skadad vara skall du göra det så snart som möjligt. Nordic Spectra står för alla kostnader i samband med reklamationen.

    Om du har fått hem ett smycke som är skadat eller defekt ber vi dig kontakta vår kundtjänst på [email protected] för att få din reklamation behandlad.

    För att underlätta hanteringen ber vi dig att beskriva skadan/felet samt skicka med en tydlig bild på den/det.

  • Jag har gjort en retur, hur får jag pengarna tillbaka?

    Återbetalning sker med samma betalningssätt som du använde vid köpet.
    Erlagd fraktkostnad för ordrar under 500 kronor återbetalas ej vid retur.

    Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst om du har fler frågor kring din återbetalning.

  • Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

    Om du ångrat din beställning innan den skickats från oss ber vi dig kontakta oss på [email protected] eller via telefon 0155 21 80 05. Notera att andra villkor gäller kundanpassade beställningsvaror.

  • Kan ni gravera smycken?

    En del av våra smycken har en inkluderad, kostnadsfri gravyr. Om det smycke du önskar att gravera har en sådan gravyr hittar du detta på varje enskild produkt.

    Utöver dessa är vissa av smyckena i vårt sortiment är graverbara. Om du hittar ett smycke du önskar gravyr på är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst för att undersöka möjligheterna för gravyr.

    [email protected]

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Normalt skickas din order samma dag som du lägger din order. Leveranstiden är då ca. 1-2 vardagar. Notera dock att undantag förekommer för vissa varor samt för beställningsvaror. Var därför uppmärksam på vilken leveranstid som anges vid den specifika produkt du valt att köpa.

Loading