• Gratis paketinslagning
  • Trygga & spårbara leveranser
  • Kostnadsfria byten

20 % RABATT ALLA SMYCKEN FRÅN EDBLAD fram till 28/4

Köp- och leveransvillkor

Nordic Spectra (Guveau AB) reserverar sig för tryckfel, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår webbplats eller i våra annonser. Nordic Spectra (Guveau AB) ingår endast avtal med myndig person (18 år).

Vänligen observera att följande villkor gäller vid beställning på nordicspectra.se.
Vid köp i vår fysiska butik kan andra villkor komma att gälla.

Kundanpassade beställningsvaror

Att en produkt är en kundanpassad beställningsvara innebär att den inte omfattas av bytes- eller returrätt. Exempel på varor utan bytes- och ångerrätt är vigsel- och förlovningsringar samt graverade smycken då de tillverkas/anpassas unikt för er.

Det framgår i produkttexten för respektive produkt huruvida den omfattas av dessa villkor.

Paketinslagning

Vi bjuder på paketinslagning!
Om du önskar få din beställda vara inslagen måste du själv ange det i kommentarsrutan som du finner i kassan i samband med att du lägger din beställning.

 

Fraktvillkor

Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 399 kronor. För ordrar under 400 kronor (1- 399 kronor) tillkommer en fraktavgift på 29 kronor.

Vi är stolta över att kunna erbjuda dig snabb leverans. Majoriteten av våra beställningar skickas redan samma dag. Beställningar som kommer in på kvällen eller helgen skickas nästkommande vardag från att vi mottagit din order. Vi skickar ett mail till dig när din beställning lämnar vårt lager.

Vänligen notera att våra produkter har varierande leveranstider. Aktuell leveranstid för respektive produkt kommuniceras på produktsidan. Ex. ”Levereras inom 1-2 vardagar” eller ”Levereras inom 8-12 vardagar”.

Om en vara avviker från kommunicerad leveranstid skickar vi dig ett mail till dig med ny beräknad leveranstid. Och om den nya leveranstiden inte passar dig har du rätt att annullera din order. Om din beställning innehåller flera varor kommer de i största möjliga mån att packas tillsammans i ett paket. Vid eventuell delleverans står Nordic Spectra för den extra fraktavgiften.

Om du önskar ett annat fraktalternativ än det som ingår har du möjlighet att själv välja det. Nedan hittar du information kring våra fraktalternativ.

Varubrev


Din order levereras i första hand till din brevlåda/brevinkast. Om varubrevet inte får plats i postlådan levereras det vid dörren eller i en påse på postlådan. I PostNord App kan du följa leveransen hela vägen från oss till dig.

När din order har skickats från oss är den beräknade leveranstiden 1-2 vardagar.

Varubrev levereras med en Svanenmärkt transport. Svanenmärket gör det enkelt för dig att välja en mer hållbar leverans av dina smycken.

Utlämningsställe


Din order skickas direkt till postombud. Ordrar som skickas rekommenderat är spårbara och försäkrade under hela transporten. I PostNord App kan du följa leveransen hela vägen från oss till ombud. Du blir aviserad om vilket postombud din order skickas till.

När din order skickats från oss är den beräknade leveranstiden 1 vardag.
Undantag för postnummer ovanför Dala-älven, beräknad leveranstid är då 2 vardagar.

Transport

Om varan blir skadad eller kommer bort under transporten från Nordic Spectra till kund är Nordic Spectra betalningsansvarig. Om varan blir skadad eller kommer bort när du använder vår retursedel för att skicka tillbaka till vara till Nordic Spectra (Guveau AB) är Nordic Spectra betalningsansvarig vid uppvisande av inlämningskvitto.

Om du ser att försändelsen är transportskadad då du hämtar ut den skall du omedelbart, på plats vid postombud, reklamera detta till Postnord.

Outlösta paket

För paket som inte hämtas ut och därmed returneras förbehåller sig Nordic Spectra rätt att debitera kunden för fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift som för närvarande ligger på 350 kronor. Observera att outlösta paket inte gäller som retur.

 

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive 25 % moms. Det pris som är angivet vid aktuell tidpunkt för beställning är det pris som kund betalar. Vi redovisar eventuella fraktkostnader och andra avgifter innan du bekräftar köpet.

Kunder som beställer från länder utanför Sverige kan vara skyldiga att betala tullavgifter. Eventuella tullavgifter är inte inkluderade i våra priser och redovisas inte innan du bekräftar ditt köp. Kund betalar själv eventuella tullavgifter till tullen i det land vi levererar till. Nordic Spectra (Guveau AB) äger rätt att ändra priser på webbplatsen utan föregående avisering.

Vid uppenbara felaktigheter gällande pris eller produktinformation i mottagningsbekräftelsen eller fakturan (såsom förklaringsmisstag eller liknande) äger Nordic Spectra (Guveau AB) rätt att korrigera pris eller information. Och därpå skicka ny mottagningsbekräftelse och faktura till kund. Om kund inte accepterar dessa korrigeringar äger kund rätt att avbeställa sin order utan kostnad.

Betalning

Nordic Spectra erbjuder flera trygga betalningsalternativ. Välj det alternativ som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får inte genomföra köp utan målsmans godkännande. Läs mer om våra olika betalalternativ här.

Personuppgifter

Nordic Spectra (Guveau AB) är ansvarig för de personuppgifter du lämnar till oss. Syftet med att lagra dina personuppgifter är att kunna ge dig bästa möjliga service och uppfylla vår del av avtalet.

Uppgifterna kan komma att användas i vår marknadsföring. Till exempel vid utskick av nyhetsbrev eller erbjudanden, om du har angett att du önskar det. De uppgifter som du lämnar kommer endast att användas hos Nordic Spectra (Guveau AB).

Du har rätt att genom en skriftlig begäran få ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har också rätt att begära rättelse av felaktiga uppgifter om dig eller att dina uppgifter skall raderas ur vår databas.

Undantag från detta gäller då ditt personnummer används av tredje part (Klarna AB). För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Övergiven kundvagn

Om du inte slutför din beställning skickar vi ett mail med en lista på vilka produkter som ligger i varukorgen, förutsatt att du:

prenumererar på vårt nyhetsbrev
är registrerad kund hos oss
har angett din e-postadress hos oss på annat vis

Detta är en extra kundservice för att göra ditt köp så enkelt och smidigt som möjligt. Du kan när som helst återskapa varukorgen med alla varor om du så önskar. Du behöver inte agera på vårt mail om du inte vill slutföra köpet.

Pris och tillgänglighet på produkterna är angivna för aktuell tidpunkt då produkterna lades i varukorgen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i samband med olika kampanjer och de datum de löper ut. Vi reserverar oss också mot att produkterna kan ha sålt slut.

Oacceptabel köpbeteende

Vid oacceptabelt köpbeteende, exempelvis onormalt hög returfrekevens, förbehåller vi oss rätten att avbryta pågående order till berörd kund och/eller pausa att kund kan lägga ny beställning.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Nordic Spectra (Guveau AB) allmänna reklamationsnämndens beslut.

 

Produktgaranti

Nordic Spectra (Guveau AB) följer de regler för garantier och reklamationer som finns att läsa om i konsumentköplagen.

Om du har ett ärende gällande produktgaranti är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
eller 0155 – 21 80 05.

För klockor gäller 2 års garanti på urverket.
Produktgaranti gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.
Produktgaranti gäller inte vid skada orsakad av olyckor, slitage eller oaktsamhet.
Vid åberopande av garanti måste kund alltid kunna visa upp kvitto/faktura/följesedel.

Reklamation

Om du vill reklamera en felaktig eller skadad vara skall du göra det så snart som möjligt. Nordic Spectra (Guveau AB) står för alla kostnader i samband med reklamationen.

Om du har fått hem ett smycke som är skadat eller defekt ber vi dig kontakta vår kundtjänst på [email protected]  för att få din reklamation behandlad. För att underlätta hanteringen ber vi dig att beskriva skadan/felet samt skicka med en tydlig bild på den/det.

Sortiment

Vårt breda sortiment består av smycken, klockor, accessoarer, smyckesvård och mycket mer från kända designers och varumärken. Vi är Sveriges största återförsäljare av både Efva Attling, Thomas Sabo, och Georg Jensen.

Loading