• Gratis paketinslagning
  • Trygga & spårbara leveranser
  • Kostnadsfria byten

SUMMER SALE - UPP TILL 40 % RABATT

LEVERANSINFORMATION

Vi är stolta över våra snabba leveranser – något som uppskattas mycket av våra kunder. Majoriteten av våra beställningar skickas redan samma dag. Vid beställningar inkomna på kvällen heller helgen skickas ordern nästkommande vardag från att vi mottagit din beställning. Ett e-postmeddelande skickas ut till beställaren då varan lämnar vårt lager.

Notera att vissa smycken har alternativa leveranstider. Aktuell leveranstid för respektive produkt kommuniceras på produktsidan. Ex. ”Levereras inom 1-2 vardagar” eller ”Levereras inom 8-12 vardagar”.

Om en vara avviker från kommunicerad leveranstid kontaktas ni via e-post för att meddela beräknad leveranstid. Du har rätt att annullera din order om den avvikande leveranstiden inte passar dig. Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån att sampaketeras. Skulle vi behöva delleverera er order står Nordic Spectra för den extra fraktavgiften.

Frakt

Om du önskar ett annat fraktsätt än det som ingår har du möjlighet att själv välja fraktsätt. Nedan hittar du information kring våra fraktsätt:

Hemleverans:
Din order levereras i första hand till din brevlåda/brevinkast, i annat fall lämnas vid ytterdörren. Du kan under hela transporten spåra din order och du blir aviserad om när din order levereras.
När din order skickats från oss är den beräknade leveranstiden 1-2 vardagar.

Utlämningsställe:
Din order skickas direkt till postombud. Du kan under hela transporten spåra din order och du blir aviserad om vilket ombud din order skickas till.
När din order skickats från oss är den beräknade leveranstiden 1-2 vardagar.

Paketskåp:
Din order skickas direkt till ditt val av paketskåp. Du kan under hela transporten spåra din order och du öppnar paketskåpet med PostNord App och Mobilt BankID.

Hämta i butik:
Din order packas och förbereds för upphämtning i vår butik i Nyköping. Du blir meddelad via mail när din order finns att hämta.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Nordic Spectra till kunden så är Nordic Spectra betalningsansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Nordic Spectra (Guveau AB) med egen frakt så är du som kund ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Nordic Spectra (Guveau AB) med vår retursedel är Nordic Spectra ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till Postnord.

Outlösta paket

För paket som inte hämtas ut inom 14 dagar, förbehåller sig Nordic Spectra rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift som för närvarande är 350 kr. Observera att outlösta paket inte gäller som retur.

Loading